Under Armour is de laatste in een lange rij online retailers die in de sector van subscription e-commerce stappen. De retailer start met een abonnement op sportkledij en -schoenen.

Advertentie

Amerikaanse sport- en fashionretailer Under Armour presenteert de ArmourBox: een doos gevuld met sportkledij en sportschoenen op maat van de ontvanger. Klanten kunnen kiezen hoe vaak ze zo’n doos aankrijgen: elke maand, tweemaandelijks of om de 90 dagen. In elke doos zitten vier tot zes Under Armour-artikelen die voor de gebruiker worden uitgepikt op basis van zijn voorkeur of eerdere aankopen.

 Geen pauze mogelijk

Under Armour is niet de enige retailer die een subscription-dienst uitprobeert, maar wat de ArmourBox wel onderscheidt van andere, is de rigide abonnementsformule. In tegenstelling tot andere abonnementen, zoals die van Amazon of Zalando, is het bij Under Armour niet mogelijk om de dienst tijdelijk op stop te zetten, bijvoorbeeld wanneer je een maand geen behoefte hebt aan een splinternieuwe sporttenue. In de FAQ lijkt Under Armour te insinueren dat die functie in de toekomst wel kan worden toegevoegd: ‘Je kan de ArmourBox niet pauzeren of overslaan… tenminste nog niet.’ Voorlopig is het enkel toegestaan om de frequentie van de box aan te passen.

Zweetgeur

Voor elke doos krijgen klanten een week de tijd om te beslissen welke artikelen ze houden en welke ze willen terugzenden. Ze betalen enkel voor de artikelen die ze bewaren: de verzending en het retouren is volledig gratis. Under Armour laat wel weten dat het testen van de kledij best niet in de fitness zelf gebeurt: kledingstukken met een zweetgeur worden niet teruggenomen.

Advertentie

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here