Webshop Zalando test een nieuwe chatbot uit die gebruikers tips geeft voor cadeau's.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



De online kledingwinkel Zalando lanceert een nieuwe app: Gift Finder Assistant. De toepassing komt juist op tijd voor de feestdagen: het is een chatbot die gebruikers helpt om de ideale cadeaus te vinden uit de grote voorraad die de webshop aanbiedt. Beschikbaarheid van de bot blijft in eerste instantie beperkt tot thuisbasis Duitsland.

Google Assistant

Zalando bouwde zijn Gift Finder in bij de Google Assistant, Googles artificiële intelligentie. De zoekgigant biedt sinds kort aan ontwikkelaars de mogelijkheid om hun eigen toepassingen te ontwikkelen bovenop de Assistant via het platform Actions on Google. Je hebt dus toegang nodig tot de Google Assistant om met de chatbot aan de slag te gaan. Op dit moment vind je de digitale assistent terug op Googles Pixel-telefoons, en binnen de chat-app Allo.

Gift Finder zal gebruikers meerdere vragen voorschotelen, op basis waarvan het zal bepalen welke items leuke cadeaus zouden vormen. “Mensen spenderen steeds meer tijd op sociale apps, en als een klantgericht bedrijf moeten we zijn waar onze klant is,” legt Nicolas Borg uit, VP van strategie bij Zalando. “De samenwerking met Google maakt het mogelijk voor ons om een nieuwe stap te zetten in de sector van conversational commerce, en om een domein te onderzoeken dat enorm relevant zal zijn voor de toekomst van online shopping.”

Zalando’s chatbot zal eind oktober lanceren in Duitsland onder de naam Geschenkefinder.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here