Weet jij hoe artificiële intelligentie op de werkvloer eruitziet? Ontdek hier 4 toepassingen die elk bedrijf kan gebruiken.

Met de optie kunnen gebruikers van het advertentieplatform op zoekmachine Bing het bieden overlaten aan een algoritme dat kan inschatten waar de meeste kliks te halen zijn.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Advertentieplatform Bind Ads ondersteunt sinds kort een volledig automatische biedfunctie, die zelf kan inschatten waar de meeste kliks te rapen vallen. “Maximize clicks” gaat aan de slag met een maximumbudget dat je stelt en zal zijn biedingen verlagen of verhogen naargelang de kans dat het bod een klik kan opleveren.

Bing introduceerde in 2016 de Enhanced CPC-optie voor Ads. Enhanced CPC liet al toe om het bidden over te laten aan een algoritme, maar deze had een beperkte beslissingsmogelijkheid over het bedrag dat het kon besteden. De nieuwe “maximize clicks” functie laat het algoritme helemaal vrij om te bepalen hoeveel geld het bij een veiling inzet, binnen het vastgelegde budget uiteraard.

Microsoft raadt aan om het algoritme minstens 30 dagen te laten lopen vooraleer je eraan begint te sleutelen. Zo heeft de software de tijd om bij te leren en efficiënter te worden in het scoren van kliks voor de advertentie-categorie of sleutelwoord dat je hebt uitgekozen. De automatisatie is niet beschikbaar voor een Bing Shopping campagne en ondersteunt nog geen andere bidtools.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here