Virtual reality ontgroeit langzaam maar zeker zijn kinderschoenen. De leiders van de sector sluiten een verbond in de vorm van de Global Virtual Reality Association.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



 
Hoewel de VR-markt redelijk gefragmenteerd is op het vlak van software- en gameontwikkelaars, zwaaien slechts een handvol hardwarefabrikanten de scepter. Deze titanen bundelen nu de krachten in een non-profit om ‘het potentieel van VR te ontsleutelen’. Zo introduceren Google, Oculus, Samsung, Sony, Acer en HTC de ‘Global Virtual Reality Association’ (GVRA).
 
Het doel van de GVRA is om een fundament te leggen voor de toekomst van virtual reality. De organisatie wil een standaard creëren binnen de sector, en meer communicatie stimuleren. Daarom zal de GVRA zich bezighouden met onderzoek, discussie en het opstellen van best practices omtrent ‘belangrijke thema’s in de industrie’.  “Terwijl we consumenten, overheden en de industrie informeren over het potentieel van VR, wil de organisatie de uitdagingen aangaan die gepaard gaan met de ontwikkeling en de uitrol van de technologie,” verklaart een persbericht.
 
Dat soort begeleiding is nodig omdat virtual reality de volgende jaren flink zal groeien, zegt Rikard Steiber, seniorvicepresident bij HTC Vive en mede-oprichter van de GVRA. ‘Het is belangrijk dat we als een industrie samenwerken om best practices en algemene middelen beschikbaar te maken die helpen om de projectie van 120 miljard dollar tegen 2020 te halen.”
 
//www.smartbiz.be/nieuws/167241/htc-brengt-zakelijke-variant-op-vr-bril-uit/