Ransomware is een van de eenvoudigste manieren om gebruikers snel geld af te troggelen. Dat weten cybercriminelen ook, waardoor er nu een nieuwe draai wordt gegeven aan de befaamde tech support-scam.

Albert Heijn werkt aan een app waarmee gebruikers via Google Home online boodschappen kunnen bestellen. Er is één ding dat hen nog in de weg staat.

Advertentie

In de toekomst zal je je via Google’s slimme speaker ook je boodschappen kunnen bestellen bij Albert Heijn. De supermarktketen plant om een app uit te brengen waarmee klanten online mondeling kunnen bestellen. Dat zegt Ahold Delhaize-directeur Wouter Kolk tijdens een podcast, volgens Tweakers.

Anderstalig

De app laat voorlopig nog wel op zich wachten. Er is namelijk één grote belemmering die roet in het eten gooit: Google Assistant, de ingebouwde virtuele assistent die zich schuilhoudt in Google Home, begrijpt nog geen Nederlands. De speaker is bruikbaar in het Engels, en sinds deze zomer ook in het Frans, Duits, Portugees en Japans, maar Nederlands laat op zich wachten. Hoewel Albert Heijn al werkt aan de app, kan het dus nog even duren vooraleer deze ook wordt uitgebracht. Zodra Nederlands wordt ondersteund, zal Albert Heijn er echter ‘als de kippen’ bij zijn om Assistant te gebruiken in het online bestellen, aldus Kolk.

Naast Google Home ziet Kolk ook mogelijkheden in andere slimme speakers, zoals Amazon Echo of Apple’s HomePod die later dit jaar uitkomt. Ook deze speakers ondersteunen het Nederlands voorlopig niet.

Conversational commerce

Albert Heijn experimenteert wel meer met zogenoemde ‘conversational commerce’. Zo testte de supermarktketen de slimme Hiku-knop waaraan gebruikers hun boodschappenlijstje kunnen vertellen, en werd even geleden ook een chatbot op Messenger gelanceerd die klanten hielp om te beslissen wat ze die avond konden eten.

Advertentie

1 REACTIE

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here