Nieuws

Belgische FNG weet online tot 40 procent groei te bekomen

Het moederbedrijf van Brantano, Fred & Ginger en CKS heeft een goed digitaal halfjaar achter de rug, en kan met positieve financiële cijfers uitpakken.

De Belgische modegroep FNG heeft er een goed jaar opzitten op het vlak van groei in het digitale kanaal. CEO Dieter Penninckx stelt dat de online verkoop het afgelopen halfjaar “in ieder geval double digit en tot 40 procent” is gestegen over de verschillende merken van de groep heen. FNG kan uitpakken met positieve cijfers: het bedrijf weet weer winst te maken.

Algemeen wist het concern een verlies van 1,8 miljoen euro vorig jaar om te buigen naar een winst van 2,8 miljoen euro in de periode januari tot juni van dit jaar. FNG stelt dat het die winst wist te bekomen “door de realisatie van synergievoordelen in logistiek, aankoop en webplatformen, en een rationele aanpak bij de integratie van de verschillende overgenomen bedrijven.”

De omzet steeg met 1,1 procent tot 228 miljoen euro. Het bedrijf is tevreden met die cijfers, temeer omdat een significant deel van de omzet afkomstig is van Brantano. FNG Group kocht Brantano over in 2016 en voerde meteen een serieuze reorganisatie door waarbij verschillende verlieslatende winkels werden verkocht, en de bestaande winkels een make-over kregen. Ook het Nederlandse Miss Etam kwam er in 2016 bij. Brantano droeg voor 26,5 procent bij aan de omzet, Miss Etam voor 20,9 procent.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business