Door een IT-probleem werken de informatieborden in Brussels Airport al heel de ochtend niet. Daardoor kunnen reizigers er geen beroep op doen voor hun gatenummer.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



 

Op 16 november 2016 organiseert ZDNet samen met Smart Business en Business Meets IT een gratis seminar over Business Continuity. Meer informatie vind je hier.

 
Brussels Airport kampt sinds vanochtend met IT-problemen, waardoor reizigers geen reisinformatie over hun vluchten krijgen via de informatieborden. Ook de app van de luchthaven ondervindt problemen.
 
De panne zou al sinds zeven uur vanmorgen aan de gang zijn en werd ondertussen door de luchthaven bevestigd via Twitter. Het gaat om een communicatieprobleem tussen twee databases en zou in de loop van de voormiddag worden opgelost, klinkt het in een reactie aan Data News. Reizigers op zoek naar informatie over hun gate worden aangeraden om zich te baseren op de informatie op hun boarding pass of het luchthavenpersoneel aan te spreken.
 


 
Als gevolg van de problemen zouden er in de luchthaven lange rijen zijn ontstaan, al zet Brussels Airport wel extra personeel in om mensen naar de juiste gate te wijzen.
 
Update 07/11/2016, 14:35: Brussels Airport heeft via Twitter laten weten dat de IT-problemen ondertussen zijn opgelost.