Wil je de ultieme e-mailcampagnes maken? Adobe maakt zijn tools slimmer door artificiële intelligentie in de strijd te gooien.

Advertentie

Uit een onderzoek onder 3.000 Europese zakelijke professionals blijkt dat e-mail het populairste mediakanaal is. 63 procent van de respondenten vindt e-mails het effectiefste kanaal om klanten te bereiken en geeft 53 procent toe dat ze geïnteresseerd zijn in het ontvangen van speciale aanbiedingen via e-mail. Adobe wil daarom marketeers helpen bij het creëren van betere e-mails en voegt nieuwe AI-functies toe aan Adobe Campaigns.

Machine learning

Klanten kunnen nu al machine learning gebruiken in Adobe Campaigns om te bepalen wat het beste onderwerp is voor hun e-mails. Binnenkort kunnen ze eveneens het juiste beeld in deze e-mails steken met de hulp van Adobe. Stel je voor dat je tenten verkoopt en je wilt een prentje van de juiste tent naar de juiste klant sturen. Een vader van veel kinderen zal een zespersoonstent interessant vinden, terwijl een jong koppel de tweepersoonstent prefereert. Adobe Campaigns zal je helpen om steeds de juiste afbeelding voor de juiste persoon toe te voegen aan je berichten.

Verder werkt Adobe eveneens aan een tool om klantverlies te voorspellen. De software analyseert het gedrag van klanten, zoals het aantal e-mails dat ze versturen en het gebruik van specifieke functies. Een verandering in deze parameters kan een indicatie zijn voor toekomstig klantverlies. Adobe helpt zijn klanten bij het proactief vinden van een oplossing bij nakend klantverlies.

Ten slotte maakt Adobe het werk van marketeers eenvoudiger met behulp van verschillende functies. Zo kan je rapporten aanvragen van analyses die duidelijk en eenvoudig zijn, waardoor niet alleen data scientists conclusies kunnen trekken uit de verzamelde gegevens. Bovendien kan je automatisch e-mails vertalen voor meertalige campagnes en je e-mails aantrekkelijker maken met behulp van verschillende templates.


 

Advertentie

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here