Coolblue lanceert eindelijk een eigen app om te bestellen, betalen en pakjes te volgen. De app komt er op vraag van klanten, zo blijkt.

Advertentie

In de app is het mogelijk om het online assortiment te doorbladeren, reviews te lezen, bestellingen te plaatsen en online te betalen. Je kan er daarnaast terecht om je bestelgeschiedenis te raadplegen en de reis van je pakjes te volgen. De applicatie heeft tot slot ook een offline functie: door de barcodes van producten te scannen, spoor je het desbetreffende artikel op op Coolblue. Meteen wordt duidelijk of het product online verkrijgbaar is, en hoeveel het kost.

 

 

Update elke twee weken

Coolblue is relatief laat met de introductie van een eigen app. Die kwam er uiteindelijk op vraag van hun publiek, laat CEO ‘Beginbaas’ Pieter Zwart weten in een statement: ‘We hebben de app gebouwd omdat onze klanten ernaar vroegen.’ Ook na de lancering is Coolblue van plan om ambitieus te blijven sleutelen aan de app, geeft hij mee. ‘Het is een verlengstuk van onze website en zal elke dag een beetje beter worden gemaakt. Je kunt dus elke twee weken een update met nieuwe features verwachten.’

In eerste instantie is enkel een iOS-versie beschikbaar; een variant voor Android zou spoedig volgen.

Kattenfoto’s

In de kenmerkende stijl van Coolblue wordt de app ook voorzien van een komisch ka(n)tje. Bezoekers kunnen via hun smartphone deelnemen aan een ‘glimlachonderzoek’. Kattenkijker schotelt gebruikers een reeks kattenfoto’s voor, waarbij ze elke maand de beste foto kunnen kiezen. ‘Geef aan welke kattenfoto’s wel en niet door jouw strenge selectie komen. We hebben je feedback hard nodig,’ grapt de online retailer.

 

Update 8/08/2017: Coolblue laat weten dat de app voorlopig enkel toegankelijk is voor het Nederlandse publiek. Het is niet bekend wanneer een Belgische versie beschikbaar wordt.

Advertentie

2 REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here