Bpost investeert nogmaals in Parcify; de Antwerpse pakjesdienst die online bestellingen bezorgt op basis van geolocatie en crowdshipping.

Advertentie

Parcify kan al langer rekenen op de steun van bpost. In 2016 ging het Belgische postbedrijf al een ‘strategisch partnerschap’ aan met de start-up, iets dat gepaard ging met een forse investering van 600.000 euro. Nu stopt bpost opnieuw geld in de bezorgdienst, rapporteert l’Echo. Een kapitaalsverhoging van 1,5 miljoen euro geeft Parcify ruimte om te blijven innoveren.

De investering maakt deel uit van de overeenkomst die in 2016 werd gesloten, bevestigt Barbara Van Speybroeck, woordvoerster bij bpost. De investering moet dienen om beter te begrijpen ‘waar en hoe klanten hun pakjes willen ontvangen’.

Parcify werd opgericht in 2015. De postdienst doet een beroep op geolocatie en een crowdshipping-model om pakjes te leveren, waardoor klanten hun pakjes niet per se aan de voordeur, maar bijvoorbeeld ook op een terrasje of tijdens een wandeling kunnen ontvangen. Zolang ze zich stapvoets voortbewegen, kunnen koeriers klanten via de app terugvinden om het pakje te bezorgen. Voorlopig levert Parcify enkel in Gent, Antwerpen en Brussel.

 

 


LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here