Twitter test een abonnementsformule om je tweets en profiel automatisch te promoten op het sociale netwerk voor 30 dagen lang.

Advertentie

Als je op Twitter gezien wilt worden, moet je oftewel veel likes en retweets verzamelen, oftewel je tweets promoten door ervoor te betalen. Twitter test een formule waarbij dat automatisch voor je gedaan wordt.

99 dollar

De nieuwe dienst kost 99 dollar en zorgt ervoor dat je tweets en profiel meer zichtbaarheid krijgen. Dat blijkt uit een tweet van gebruiker Matt Navarra, die als betalend gebruiker van de Twitter-advertenties een uitnodiging kreeg om het concept uit te proberen.

Auto Ads

Naast een automatische promotie van je tweets, krijg je elke twee weken een rapport dat je toont hoeveel gebruikers je bereikt, hoeveel volgers je bijkrijgt en hoeveel ze engageren met je content. Het abonnement laat toe om je publiek te laten groeien zonder ooit zelf ook maar één advertentie aan te maken, staat te lezen in de mail. In essentie moet de gebruiker gewoon tweeten zoals hij dat altijd doet.

‘Auto Ads’, zoals het bijbehorende e-mailadres de dienst doopt, is enkel te gebruiken in een gesloten proefprogramma. Gebruikers met een uitnodiging kunnen de eerste maand gratis genieten van de promoties, en moeten daarna de vaste prijs van 99 dollar per maand betalen.

Inkomsten

Twitter is al langer op zoek naar een manier om winst te maken uit het sociale netwerk. De advertentie-inkomsten namen de voorbije kwartalen steeds af, en het netwerk worstelde om investeerders te overtuigen dat die inkomsten de groeiende gebruikersaantallen zou bijbenen. Een betalende promotieformule voor gebruikers kan weleens een manier zijn om wat broodnodig geld in het laatje te brengen.

 

App verandert boze tweets in potentiële klanten

 

Advertentie

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here