Hoewel Coolblue de omzet in België zag stijgen, nam hun winst in ons land niet evenredig toe. De retailer blijft investeren in de Belgische markt.

Advertentie

Even geleden maakte Coolblue bekend dat de omzet in België vorig jaar steeg naar 244 miljoen, goed voor een toename van 36 procent. De winst in ons land kende een minder glansrijke evolutie. De bedrijfswinst steeg met 9 procent naar 1,2 miljoen en de nettowinst daalde met 12 procent naar 757.000 euro. Dat maakt De Tijd bekend op basis van cijfers van de Nationale Bank van België.

Investering

Die daling is wellicht te wijten de investering in nieuwe infrastructuur voor de blauwe retailer. Zo opende Coolblue in 2016 een nieuwe vestiging in Sint-Stevens-Woluwe, nabij Zaventem. Het filiaal werd de derde winkel in België. Twinkle was aanwezig bij de ‘soft opening’, en sprak toen nog met CEO Pieter Zwarts en Belgisch countrymanager Matthias De Clercq voor een exclusief video-interview.

Coolblue investeert steeds meer in de Belgische markt. Sinds kunnen ook Franstalige Belgen terecht op het online platform, en sinds kort rolde de retailer een eigen bezorgdienst uit voor witgoed en andere huishuidapparaten in Vlaanderen.

In het totaal, zowel op de Belgische als Nederlandse markt, tekende Coolblue een omzet van 857 miljoen euro op, wat een stijging van 63 procent betekent ten opzichte van 2015.

 


 

Advertentie

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here