adobe
Beeld: Ken Wolter / Shutterstock.com

De twee giganten Adobe en Microsoft gaan een strategisch partnership aan: Microsofts infrastructuur wordt verkozen door Adobe om standaard enkele applicaties te ondersteunen. Maar wat met Adobe's andere partner Amazon?

Advertentie

 
De deal werd bekendgemaakt op Microsoft Ignite, Microsofts jaarlijkse conferentie over de cloud. Adobe verzekerde in de presentatie voortaan Microsoft Azure te gebruiken als standaardinfrastructuur voor drie van Adobe’s SaaS-applicaties: Adobe Marketing Cloud, Creative Cloud en Document Cloud. Het partnership werkt in beide richtingen, aangezien Microsoft ook beloofde Adobe Marketing Cloud als primaire marketingdienst te gebruiken voor Dynamics 365.
 
“De twee bedrijven werken samen op het gebied van data-integratie om ervoor te zorgen dat klanten eenvoudig kunnen werken met bedrijfsapplicaties binnen Adobe Marketing Cloud en Dynamics 365,” vertelt het persbericht. Op die manier kunnen klanten bovendien profiteren van verschillende artificiële intelligentie-toepassingen en “geavanceerde analysetools”.
[related_article id=”168093″]
De overeenkomst tussen Adobe en Microsoft is overigens op geen enkele manier exclusief. Adobe bindt zich nu aan Azure, maar steunt evengoed op Amazons AWS-cloud als infrastructuur. Dat partnership zal gewoon voort blijven duren, verklaart een woordvoerder van Adobe aan Networkworld. Indien Adobe resoluut voor Microsoft als IaaS-provider zou kiezen, zou een onmisbaar deel klanten immers uit de boot vallen.
 
De deal kadert in de wereldwijde tendens waarin IaaS-providers massaal proberen SaaS-spelers aan te trekken. Eerder dit jaar werd bijvoorbeeld ook aangekondigd dat Salesforce.com AWS als geprefereerde clouddienst aanduidde, terwijl Citrix koos voor Microsoft Azure.


Geen velden gevonden.