Modeketen C&A verkoopt via Amazon.de aan Duitse en Nederlandse consumenten. De retailer heeft een eigen etalage binnen het platform voor zijn dames- en herencollectie.

Advertentie

Wie vanuit Nederland op de Duitse website van Amazon komt, vindt de C&A-artikelen met productteksten die half in het Duits en half in het Nederlands zijn geschreven. De etalage lijkt in eerste instantie bestemd voor de Duitse markt.

‘Entdecke ausgewählte Produkte von C&A wie Damen Jeans, Herren Jeans, Blusen oder Kleider: Top Qualität zu fantastischen Preisen,’ staat op de pagina te lezen.

 

 

Informatie over bijvoorbeeld verzending en retouren is wel in het Nederlands. C&A was niet bereikbaar voor commentaar op de nieuwe digitale stap.

Volwaardig omnichannel

C&A meldde begin dit jaar zijn online activiteiten de komende jaren flink uit te breiden: tegen 2021 wil de keten een ‘volwaardige omnichannel retailer’ zijn. Zo krijgt de webwinkel nog dit jaar een make-over. ‘We willen het aandeel van de online shop in onze totale verkoop verdrievoudigen tegen 2021’, aldus een woordvoerster destijds.

De Nederlandse modeketen van de familie Brenninkmeijer startte met online verkoop via wehkamp in 2007 en doet dit tot op de dag van vandaag. Een eigen webshop kwam er in 2012, waarna ook andere landen een e-commerce kanaal kregen.

 


 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here