[Whitepaper] Deze whitepaper reikt een uitgekiende stappenmethode aan om uw meest geschikte softwareleverancier te identificeren.

Er is te weinig ruimte in de Newsfeed, en dus zoekt Facebook naar andere plaatsen om advertenties te tonen.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Zo wordt Messenger-app een nieuw kanaal om advertenties te tonen, net zoals de video’s op Facebook en Instagram en Facebooks eigenste Marketplace. Dat meldt Recode.

Te weinig plaats

Tot nu toe kon Facebook zo goed als alle advertenties kwijt in de Newsfeed. De feed staat centraal in een bezoek aan het sociale medium, en dus werd het al snel de grootste bron van inkomsten. Dat kon echter niet blijven duren. Facebook heeft gedurende het voorbije jaar meermaals laten weten dat het de hoeveelheid advertenties in de feed niet kan blijven opdrijven zonder de gebruikerservaring aan te tasten. Als gevolg zal de omzet uit de Newsfeed-advertenties langzaamaan afnemen. Daarom is het sociale medium naarstig op zoek naar een nieuwe ‘cashcow’.

Nieuwe platformen

Die hoopt het te vinden in een van de andere advertentiemogelijkheden. Als het niet méér advertenties kan tonen in de feed, dan moeten de advertenties verspreid worden. Messenger is een voor de hand liggende optie. Het chatplatform was voorheen een integraal deel van Facebook, maar werd een zelfstandige app, en dus een nieuwe locatie voor ads. De advertenties zullen verschijnen op de homepage van de apps en in de conversaties zelf. Bezoekers die doorklikken zullen automatisch naar de doelwebsite worden gestuurd, of naar een specifieke conversatie in de app, bijvoorbeeld met de chatbot van een retailer.

Daarnaast begon Facebook met het tonen van advertenties in het midden van Facebook-video’s en Instagram Stories. Tot slot test het ook advertenties op het eigen shoppingplatform, Facebook Marketplace, enkel beschikbaar in de VS.

Bèta

Eén van de kanalen – zij het Messenger, video’s of Marketplace – moet de opvolger van de Newsfeed worden, wat betreft de advertentie-inkomsten. De ogen zijn voornamelijk gericht op de video-advertenties waarmee Facebook experimenteert. Het netwerk werkt samen met verschillende producenten om exclusieve content te maken voor het platform, wat zou kunnen leiden tot goed bekeken advertenties.

Alle nieuwe advertentie-vormen bevinden zich nog in een bèta-fase. Messenger-gebruikers mogen zich in de komende weken aan de eerste advertenties verwachten.

 

Facebook introduceert advertenties op basis van voorkeuren hele gezin

 


 

1 REACTIE

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here