Nadat CEO Marc Benioff Einstein eerder al een tipje van de sluier lichtte, kondigt cloudbedrijf Salesforce nu officieel de komst aan van een nieuw AI-platform.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



 
“Artificial Intelligence voor iedereen,” zo lanceert Salesforce zijn nieuwste product. Het bedrijf licht officieel het doek van Salesforce Einstein, een platform dat kunstmatige intelligentie in al zijn clouddiensten zal injecteren.

Investering uitgespaard

“Met Salesforce Einstein is verkoop, service en marketing binnen elke organisatie in staat betere voorspellingen te doen en gepersonaliseerde klantervaringen te bieden,” stelt het bedrijf in zijn persaankondiging.
[related_article id=”168258″]
Einstein moet het inzetten van AI-mogelijkheden voor bedrijven gemakkelijker maken. Organisaties moeten niet zelf meer op zoek naar de nodige datasets, noch investeren in hard- en software om deze te verwerken. Salesforce biedt het gebruik van kunstmatige intelligentie aan als een extra optie bij de CRM-services die hun klanten nu al gebruiken.

Eigen datasets

Om Einstein te trainen, maakt het cloudbedrijf gebruik van zijn eigen data: “klantgegevens, data uit Salesforce Chatter, e-mail, agenda, e-commerce, maar ook streams uit sociale media zoals tweets en illustraties en zelfs IoT-signalen” worden gebruikt om het AI-platform slimmer te maken.
 
De precieze werking van Einstein zal Salesforce demonstreren tijdens de Dreamforce conferentie in oktober. Einstein-opties voor Community Cloud, Analytics Cloud en Commerce Cloud zijn nu al breed beschikbaar, andere services van Salesforce volgen later. Of bedrijven extra zullen betalen voor Einstein, verschilt per service. Salesforce stelt dat het voor sommige aanbiedingen een meerprijs zal vragen, anderen zullen deel gaan uitmaken van bestaande licenties.