productiefste

Een Zwitsers mannenmodemerk introduceerde een 'Like-shop', waarbij je niet met geld maar met likes betaalt. Een slimme manier om op een goedkope manier veel publiciteit te winnen.

Een Facebook-profiel met veel vrienden levert je voortaan niet alleen een hogere onlinestatus op, maar een klant kan er ook wat geld mee uitsparen. Het Zwitserse mannenmodemerk Strellson introduceert immers een ‘Like-shop’, waarbij je kan shoppen met Facebook-likes in plaats van met geld. Een interessante marketingstunt waarbij het modemerk voor relatief weinig geld heel wat publiciteit krijgt.

Eén keer in stock

Het werkt als volgt: wanneer je een product hebt gekozen op de Like-Shop, dan moet je een Facebook-berichtje schrijven over het kledingstuk. Wie als eerste aan een bepaald aantal likes komt, krijgt het item opgestuurd. Snel zijn is dus de boodschap, want elk item is maar één keer in stock.

Bij een T-shirt hoef je maar 50 likes te verzamelen, maar andere kledingstukken vergen meer virtuele duimpjes. Broeken beginnen bij 80 likes, terwijl een jas of kostuum al snel 500 likes ‘kosten’. Al bij al een win-winsituatie: klanten hebben de kans op een gratis item, terwijl het modemerk voor weinig geld publiciteit krijgt.

 


 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here