Ocado test geautomatiseerde thuislevering van boodschappen met autonome bestelbusjes. De Cargopods bezorgen tijdens het proefproject bestellingen in Woolwich, nabij Londen.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



De Engelse supermarktketen werkt regelmatig samen met instituten en wetenschappers om nieuwe technologieën in de praktijk te brengen. Met de Cargopods test Ocado ditmaal zijn zelf ontwikkelde Smart Platform, een ‘plug-and-play online shopping business’ dat het wil verkopen aan retailers overal ter wereld, schrijft The Guardian.

Pilootproject

De zelfrijdende busjes doen een beroep op lasers en camera’s om autonoom door de straten te rijden, maar worden tijdens de proefperiode voorzien van twee begeleiders die toezicht houden op de rit en klanten kunnen helpen bij het uitpakken van hun bestelling. Het busje doet zelfstandig de ronde om elke bestelling bij het juiste adres af te leveren. Wanneer het voertuig aan de deur staat, krijgen de klanten een notificatie en vervolgens kunnen ze hun boodschappen uit het juiste vak pakken.

Het proefproject duurt slechts tien dagen. De technologie moet tegen 2019 commercieel beschikbaar zijn, aldus de keten.

Robotarm

Ocado presenteerde eerder dit jaar een robotarm die boodschappen pickt in het eigen distributiecentrum. Ocado zet de snufjes niet alleen voor het eigen bedrijf in, maar helpt ook andere retailers het digitale zadel in; zo startte de Engelse dierenspeciaalzaak Dobbies onlangs een webshop met behulp van de supermarkt en betrad supermarkt Morrisons vier jaar geleden het internet aan de hand van Ocado.

 


 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here