Je merkimago hoog houden terwijl je ontevreden klanten opvangt op Twitter, is een uitdaging. Met de nieuwe Direct Message-knop zou tenminste een deel van die klanten privé kunnen communiceren.
Twitter voegt een knop toe die gebruikers toelaat om privéberichten te sturen op Twitter, vanaf een externe website. Zo kunnen bedrijven een “Message”-knop toevoegen op hun contactpagina, en krijgen ze de berichten aan op hun Twitter-account. Dat kondigt het sociale netwerk aan op het forum.
[related_article id=”166791″]
Voorheen konden klanten in eerste instantie tweeten naar een bedrijf, waarna ze vaak gevraagd werden om over te schakelen naar een privéconversatie. Dat zorgde ervoor dat veel klachten of opmerkingen publiek werden geuit, met gênante situaties als gevolg.
Announcing our new Message button. Now people can easily slide into your DMs from your website. Get yours now! https://t.co/ash9ouvgzu
— Twitter Dev (@TwitterDev) August 24, 2016
Reputatieschade kan met de Message-knop beperkt worden, volgens TechCrunch. Klanten zijn met de opvallende knop immers sneller geneigd om een privébericht te sturen, dan een boze tweet.
[…] lanceerde vorig jaar een aparte messaging-knop voor bedrijven. Zo kunnen ondernemingen direct de conversatie aangaan met klagende klanten, om het […]
[…] lanceerde vorig jaar een aparte messaging-knop voor bedrijven. Zo kunnen ondernemingen direct de conversatie aangaan met klagende klanten, om het […]