intel project alloy

Een nieuwe tool staat toe om realtime modeadvies te geven aan klanten via chat- en videogesprekken in de eigen webshop of op Messenger.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Shop Coach

Your Style Lab heeft een tool ontwikkeld waarmee webshops in real-time stijladvies kunnen geven aan hun klanten: de Shop Coach. De tool maakt het mogelijk om te (video)chatten met klanten, en ze vragen te stellen over stijl, maat en figuur. De consument wordt daarbij een handje geholpen door visuele hulpmiddelen: wanneer bijvoorbeeld gevraagd wordt naar figuur, kan de klant kiezen uit verschillende opties op het scherm. Op basis van het gesprek en de antwoorden van de consument, worden de relevante artikelen uit de webshop voorgesteld.

Meer data

Het contact dat de webwinkeliers hebben met hun klanten, kan bovendien helpen om meer over ze te weten te komen, volgens Your Style Lab-oprichter Chantal Poiesz. ‘We zijn ervan overtuigd dat de juiste combinatie van chatbot-technologie en persoonlijk advies waarde zal creëren voor consumenten die zoeken naar het juiste fashion-item. En zoals het is in elke goede relatie, zullen wij ook beter onze klanten leren kennen,” aldus Poiesz.

 

De tool kan geïmplementeerd worden in een eigen webshop, maar zou binnenkort ook beschikbaar zijn in de vorm van een chatbot op Messenger. De chatbot zou moeten bijleren uit de gesprekken die het heeft met klanten, hoewel Your Style Lab hier verder niet over uitweidt.

 

 


 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here