Lidl opent Chinese webshop
De Chinese webshop van Lidl opent officieel pas volgende week, hoewel de website al wel beschikbaar is. In plaats van een eigen platform, kiest de Duitse supermarktketen voor de immens populaire online marktplaats Tmall Global.
Buitenlandse marktplaats
Tmall Global is een online marktplaats onder de vleugels van Chinese e-commercekolos Alibaba en mikt op buitenlandse merken die hun intrede willen maken op de Chinese markt. In plaats van een eigen webshop te openen, kunnen buitenlandse merken hun waren online aanbieden via Tmall Global terwijl ze het risico op culturele en economische barrières beperken. Ook Lidl-concurrent Aldi opende al een webshop op het platform.
Chinees logo
Voor het Chinese publiek opteerde Lidl voor een Chinese naam en een nieuw logo met Chinese karakters, maar blijft het de originele branding behouden. In de webshop wordt een gamma in voeding aangeboden, gaande van kookingrediënten tot ontbijtproducten. De producten worden rechtstreeks uit Duitsland geïmporteerd naar China via een dochterbedrijf in Hongkong.