Klanten wijden meer uit als ze een negatieve review schrijven dan wanneer ze tevreden zijn, zegt onderzoek van Trusted Shops.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



E-commerce-keurmerk Trusted Shops analyseerde daarvoor een jaar lang alle online reviews die werden achtergelaten bij hun webshops. Uit het onderzoek bleken slechte beoordelingen gemiddeld meer dan dubbel zo lang te zijn dan positieve reviews. Zo telt de doorsnee review met één ster 19 woorden, terwijl er in een beoordeling met vijf sterren gemiddeld maar 6 woorden worden gebruikt. Het langst zijn de reviews met twee sterren: zij bestonden uit gemiddeld 20 woorden. Als een aankoop echter in de smaak valt, is er blijkbaar weinig over te zeggen.

‘Van nature zijn we geneigd ons vooral uit te laten bij een negatieve boodschap,’ beaamt Tim Heinen, Country Manager bij Trusted Shops. ‘Positieve ervaringen vinden we eerder vanzelfsprekend en het komt niet direct bij ons op om deze online te delen.’

Ook hoe en wanneer de klant een beoordeling online zet, werd onderzocht. De gemiddelde klant wacht 16 dagen voor hij een review post, en voor 68 procent van de reviews gebeurt dat nog steeds via desktop. Maandag lijkt de populairste dag te zijn, en weinigen beoordelen hun aankoop op zaterdag.

SafeShops lanceert reviewtool voor Belgische webshops


 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here