Een nieuw soort advertentie op Facebook geeft verkopers de kans om producten rechtstreeks in de applicatie te showcasen.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Facebook voert het nieuwe concept in onder de naam ‘Collection‘. Een Collection-advertentie verschijnt in de nieuwsfeed van de gebruiker als een foto of video, met daaronder vier productfoto’s die de handelaar zelf uitkiest. Wanneer de gebruiker op de advertentie klikt, komt een verzameling van maximaal vijftig producten tevoorschijn. Een klik op één van die foto’s leidt dan weer naar de website of webshop van de adverteerder waar het product kan worden aangekocht.

Handelaars kiezen zelf welke vier productfoto’s onder de afbeelding of video worden getoond (links). Foto: Facebook.

Hoewel handelaars de initiële vier productfoto’s zelf kiezen, worden de vijftig daaropvolgende productfoto’s automatisch geselecteerd. Facebook laat weten die selectie te maken op basis van de “voorkeuren van de handelaar en user-targeting”, meldt TechCrunch.

Collection is specifiek ontwikkeld voor mobiele bezoekers, en is dus exclusief bruikbaar in de app of mobiele website van Facebook. Het doet denken aan Facebooks advertentieformat Canvas, dat mobiele bezoekers doorstuurde naar een multimedia-productpagina, zonder de Facebook-app te verlaten.

Naast de introductie van Collection, meldt Facebook ten slotte ook dat adverteerders zich mogen verwachten aan een nieuwe metric. Vanaf nu is het bij Collection- en Canvas-advertenties niet alleen mogelijk om te meten of gebruikers op de advertentie klikken, maar ook of ze via de advertentie Facebook verlaten, bijvoorbeeld om naar de webshop van de handelaar te gaan.

Collection wordt vanaf deze week wereldwijd uitgerold.

Facebook introduceert twee nieuwe tools om buitenlandse klanten te lokken

 


2 REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here