Instagram maakt de retailfunctie beschikbaar voor duizenden online verkopers van kleding, sieraden en cosmetica. Zij kunnen ‘prijskaartjes’ hangen aan de producten in de geposte foto's op het platform.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Digitale etalage

Sinds november testte Instagram een functie waarmee verkopers op het platform hun producten konden aanprijzen via foto’s. Productfoto’s worden met de functie vergezeld van een ‘tap to view’-knop. Als de gebruiker klikt op het icoontje, krijgt hij bij het afgebeelde product de naam en de prijs te zien in een tag op de foto. Door die tags wordt het ook mogelijk om door te klikken naar een aparte productpagina, en uiteindelijk rechtstreeks in de webwinkel terecht te komen.

Brede uitrol

In de proefperiode kon slechts een select aantal Amerikaanse online winkels aan de slag met de nieuwe functie, maar daar komt verandering in: de functie wordt de komende weken uitgerold naar de rest van de Verenigde Staten. Tijdens het testen bleken de reacties immers zeer positief, laat het platform weten in een blogpost, waardoor binnenkort ook duizenden andere retailers met een assortiment in juwelen, verzorgingsproducten of kledij toegang krijgen tot de functie.

‘Niet zo simpel als ‘buy’-button’

In het blogbericht lijkt Instagram ten slotte ook te verwijzen naar de gefaalde poging van Twitter om e-commerce te stimuleren op het platform. Het team schrijft dat er voor de functie werd gezocht naar de juiste oplossing om ‘het mobiele shoppen gewoon zoals shoppen’ te ervaren. ‘De oplossing is niet zo simpel als gewoon een ‘buy’-knop toe te voegen,’ staat er te lezen, wat doet denken aan Twitter’s idee om tweets te voorzien van een ‘buy’-knop – een plan dat eind vorig jaar aan zijn einde kwam wegens te weinig interesse.

Adverteerders trekken neus op voor Snapchat

 


 

1 REACTIE

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here