E5 mode opende twee ‘experience stores’ in Aartselaar en Hasselt waar klanten terecht kunnen voor events en kledingmerken die in andere filialen niet verkrijgbaar zijn.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Deze week werden twee bijzondere filialen van e5 Mode in de bloemen gezet: de winkels in Aartselaar en Hasselt staan voortaan bekend als Experience Stores. Salesmanager Sigrid Waeterloos legt uit dat de modeketen zo meerwaarde wilt creëren om online shoppers te overhalen om niet achter de pc te blijven zitten. “Door het online gebeuren is het consumentengedrag gewijzigd. Tien jaar geleden was je verplicht om fysiek naar een winkel te gaan om iets te kopen. Nu heb je de keuze: ik shop online of in de winkel. Er moet een reden zijn om naar de winkel te komen,” zei Waeterloos in een interview met HBLV.

De Experience Stores zouden die reden kunnen bieden. De winkels draaien niet enkel om kleren, schrijft e5 Mode op de website, maar zijn een plaats waar klanten ‘zich welkom en ontspannen’ kunnen voelen.

Zo worden in beide filialen wekelijkse events gepland die klanten moeten warm maken om de winkels te bezoeken. Zo staan er de komende weken al modeshows, proefsessies van Oxfam Fairtrade en een onderonsje met Belgische fashionista Lien Degol op het programma. Verder werd het aanbod in de winkel uitgebreid met namen zoals Opus en Geisha, en werd er een comfortabele zithoek voorzien voor zij die het winkelen vroegtijdig beu zijn.

Ten slotte kunnen klanten in de winkels een personal shopper boeken die hen helpt bij het samenstellen van een nieuwe garderobe. De winkelassistenten zijn voor een uur beschikbaar.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here