IT staat er om bekend de gebruiker om de oren te slagen met de meest hoog-dravende termen. In onze rubriek Q&A leggen we daarom in mensentaal uit wat er bedoeld wordt met de meest voorkomende begrippen; zo ben je altijd mee.

Logistiek dienstverlener Bleckmann opent een distributiecentrum in Venlo voor e-commercespelers in de mode-sector die de Europese markt willen bedienen.

Advertentie

Zo plant het Amerikaanse modebedrijf TechStyle, tot vorig jaar bekend als JustFab, om door te stoten in Europa en ging het als eerste een samenwerking aan met Bleckmann om het nieuwe distributiecentrum te gebruiken.

‘Logistieke hotspot’

De keuze voor de ‘logistieke hotspot’ van Venlo, in Nederland lag voor de hand, volgens Bleckmann-directeur Steven Rymenans: ‘Veel van onze klanten beleveren naast het retailkanaal ook steeds vaker de eindconsument. Daarmee neemt de focus op e-commerce en het aantal buitenlandse zendingen toe. Venlo is met het uitgebreide scala aan uitvalswegen naar het buitenland voor ons dan ook een uitermate geschikte locatie voor onze activiteiten.’

Zicht op groei

Niet alleen TechStyle, maar ook andere firma’s worden verwacht het distributiecentrum te vervoegen, gaat Rymenans verder. ‘Dit is slechts het begin van onze activiteiten in Venlo. […] In de komende maanden zullen meer fashion- en lifestyleklanten hun intrede doen in het distributiecentrum. We zijn nog lang niet uitgegroeid.’

Het distributiecentrum telt zo’n 18.000 vierkante meter, werd in een ‘recordtijd’ van zes maanden opgesteld en biedt jobs voor 130 mensen.

 

 

 


Geen velden gevonden.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here