[Whitepaper] Big data: de term is op z’n zachtst gezegd onderhevig aan een hype. In deze gids brengen experts het begrip tot de essentie terug, zodat je door de bomen het bos kan vinden.

Van juli tot november 2016 voerde Twinkle een groot onderzoek uit onder Belgische webshops. We wilden zo te weten komen hoe het écht gesteld is in ons land wat betreft online ondernemen.

Advertentie

Onderzoek

In totaal namen 115 webshops deel aan de Twinkle Webshop Survey. Om te kunnen deelnemen, moesten de webshops zich eerst registreren in de Twinkle E-commerce Directory op E-commercedirectory.be.

Deze registratie is helemaal gratis, en biedt alleen maar voordelen: zo wordt je webshop automatisch opgenomen in de indexen van het Twinkle jaarboek, én kan de redactie van Twinkle je gemakkelijker bereiken. Uiteraard is je webshop ook door iedereen op te zoeken in de E-commerce Directory.

Infografiek

Bekijk hieronder de infografiek met een overzicht van de belangrijkste conclusies uit onze Webshop Survey.

De Twinkle Webshop Survey 2016 is powered by Telenet Business, KBC, Mollie, Nucleus en Worldline E-payment Services.

(klik op de grafiek voor een grotere versie)

twinkle webshop survey 2016

Advertentie

6 REACTIES

  1. […] Een groot deel van de aarzeling heeft te maken met de nichemarkt waar Snapchat op mikt. De app wordt vooral gebruikt door jongeren, en staat erom bekend om oudere gebruikers te verwarren, zoals op het gebied van interface als gebruik. Dat uit zich in een kleiner aandeel gebruikers die het medium gebruiken om klanten te bereiken. Als we kijken naar Belgische webshops is slechts 1,2 procent actief Snapchat, terwijl ruim 35 procent Facebook gebruikt en 16 procent op Instagram zit, volgens een recente bevraging van Twinkle. […]

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here