Het AdWords-platform zal er binnenkort anders uitzien, volgens Google. Onder andere wordt de interface eenvoudiger en intuïtiever.
Google AdWords bestaat vijftien jaar, en in die tijd zijn er een hoop functies bijgekomen. Daardoor is het nu ook tijd voor een vormgeving die afgestemd is op die evolutie, zegt Google. De makeover die in maart aangekondigd werd, is ondertussen al bij meerdere gebruikers verschenen.
“Met minder rommel en meer intuïtieve workflows kan je snel de veranderingen maken die je onderneming vooruitstuwt,” aldus Jerry Dischler, vicepresident product management bij AdWords. “Wat het meest opvalt in deze nieuwe AdWords-ervaring is de look and feel.”
De nieuwe interface kwam tot stand met Material Design, de designtaal waarmee ook Google-apps Maps en Gmail zijn vormgegeven. De functionaliteit van AdWords blijft wel hetzelfde, voegt Dischler toe: “Je campagnes zullen op dezelfde manier blijven lopen – met geen upgrades of migraties.”
Gisteren werd de nieuwe vormgeving voor het eerst gesignaleerd door enkele AdWords-gebruikers, meldt Search Engine Land. Een afbeelding laat zien dat onder andere de tabbladen zijn verdwenen.

[…] ‘call bid adjustments’ is nu al beschikbaar voor de gebruikers met de nieuwe interface van het AdWords-platform. Op het einde van het jaar moet die interface naar alle gebruikers worden […]
[…] Eerder dit jaar kondigde Google een tool aan om je landingspagina’s te testen op een paar criteria zoals conversie en mobielvriendelijkheid. De tool wordt de komende weken nu officieel uitgerold in de nieuwe AdWords-omgeving. […]