Nieuws

Flair pakt uit met geïntegreerde webshop

Flair biedt lezers vanaf nu de kans om de producten op de website meteen te kopen. Als een artikel het bijvoorbeeld heeft over de perfecte festival-outfit, kan de bezoeker de kledingstukken op de foto bestellen, zonder ooit de Flair-website te verlaten.

 

De webshop-integratie moet extra geld in het laatje brengen naast de advertentie-inkomsten, weet Deredactie.be. Nu kunnen adverteerders, zoals Zalando, ook rechtstreeks verkopen via de Flair-website, in plaats van louter advertenties te plaatsen.

 

De producten die te koop zijn, kan je herkennen aan het witte logo op de foto. In het artikel zelf wordt het logo een groene knop, met het winkelwagen-icoontje en de prijs van het product. Alle producten die met die knop zijn uitgerust, kunnen in de digitale winkelwagen worden geplaatst, en daarna worden afgerekend.

 

flair-webshop

 

De betaling en verzending verlopen nog altijd via de derde partijen die de producten verkopen. De Flair-website fungeert dan enkel als portaal, en speelt geen rol in de eigenlijke verkoop. Wel krijgt Flair een kleine bijdrage als commissie, net zoals dat bij Bol.com het geval is.

 

Het concept doet denken aan Spott, een Vlaamse app die toelaat om producten te kopen die in tv-programma’s worden getoond.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business