Verkopers op Etsy zitten met de handen in het haar nu firma Worldpay het af laat weten. Worldpay, de PSP – payment service processor – die transacties van Etsy-klanten verwerkt, ondergaat enkele technische moeilijkheden, waardoor betalingen met moeite bij de verkoper arriveren.

Advertentie

 

Sinds het begin van de maand ontvangen Etsy-handelaars betalingen slechts met aanzienlijke vertraging – of gewoonweg niet. Dat zorgt ervoor dat velen de bestelling niet verzenden, met geagiteerde klanten tot gevolg. Bovendien werden sommige klanten per vergissing dubbel aangerekend voor hun bestelling, terwijl het product niet werd verzonden.

 

Enkel betalingen met kredietkaart of een cadeaubon lopen gevaar, laat Etsy weten. Betalingen via Paypal worden zoals gewoonlijk verwerkt.

Storing

Het probleem zou te wijten zijn aan een “geïsoleerd incident met een impact op een van onze gateways”, volgens Worldpay. Een verkeerd afgelopen software-update is de oorzaak, meldt TechCrunch, maar precieze details blijven uit.

 

Inmiddels heeft zowel Etsy als Worldpay gereageerd op de hetze. Senior Director of Payment Operations bij Etsy, Jim Esposito, beschrijft op 7 juli in een blogpost dat Etsy er met de hulp van Worldpay alles aan doet om de bestellingen zo snel mogelijk correct te verwerken. De achterstand zou binnenkort moeten worden weggewerkt, klonk het, maar het liep anders af.

“Extreem frustrerend”

Nu, drie weken later, worstelt Worldpay nog steeds met complicaties, en de ontevreden reacties op de Etsy-fora lopen hoog op. “Dit is de langste betalingsstoring die we ooit hebben gezien, en we weten dat het extreem frustrerend is geweest,” zei Director of Payments Product Stephanie Grodin deze week.

 

Grodin liet verder weten dat Etsy ondertussen een gespecialiseerde afdeling heeft opgericht die zich concentreert op het verwerken van betalingen en het beantwoorden van vragen. Klanten die dubbel werden aangerekend kunnen rekenen op een terugstorting binnen 3-5 dagen.

Laconieke reactie

Niet alleen Etsy, maar ook andere bedrijven die beroep doen op Worldpay, hebben hun handen vol met vertraagde betalingen. Worldpay omschreef het probleem eerst laconiek als “een korte vertraging […] met gevolgen voor een klein aantal gebruikers”, maar verontschuldigde zich daarna via Twitter.

 

De communicatie omtrent de kwestie laat te wensen over. Hoe lang de problemen nog zullen duren, laat Worldpay immers in het midden, tot chagrijn van elke handelaar en klant.

 

Advertentie

1 REACTIE

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here