Een fysieke winkel combineren met een webshop kan voor veel dubbel werk zorgen. Lightspeed speelt daar handig op in met het lanceren van de component 'eCommerce'.

Advertentie

 

Leverancier van kassa- en retailsoftware Lightspeed maakt een eerste omnichannel-oplossing voor Belgische kmo’s beschikbaar. Het systeem is gericht op handelaars die een fysieke winkel combineren met een webshop, en biedt een totaaloplossing voor alle activiteiten in beide omgevingen. Lightspeeds stappen op de e-commerce-markt zijn onder andere te danken aan de overname van Nederlandse speler SEOshop.

Online en offline

Met de komst van hun nieuwe e-commerce-component voegt Lightspeed een retailsysteem samen met een webshopplatform. Zo wordt het mogelijk om inventaris, orderverwerking, marketing, klantgegevens en statistieken te beheren in één omgeving. Volgens Lightspeed is dat niet alleen voordelig voor de handelaar, maar ook voor de klant, aangezien het platform zorgt voor een “consistente merkbeleving, zowel on- als offline, en via alle devices”.

Bouwpakket

In het standaardpakket zit de basis, zoals hosting, dashboard, SEO, betalingssysteem en support, terwijl de duurdere formules extra’s bieden zoals meer personalisatie, meer producten en de mogelijkheid om internationaal te verkopen. Het platform kan dus niet enkel nuttig zijn voor handelaars met een fysieke winkel en bestaande webshop, maar ook voor handelaars die de stap naar een eerste webshop nog niet hebben gezet. Een dergelijk bouwpakket kan de drempel echter aanzienlijk verlagen.

 

“De koopbeleving moet intuïtief, makkelijk en gepersonaliseerd zijn. Of we het nu hebben over een fysieke of een webwinkel,” meent oprichter en CEO van Lightspeed, Dax Dasilva. “Het omarmen van omnichannel is de enige manier waarop retailers kunnen groeien. Wij hebben het zwaarste werk al voor hen gedaan, door het creëren van een simpele en intuïtieve oplossing.

Advertentie

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here