Op de Global E-commerce Summit in Barcelona werden gisteren de E-commerce Awards uitgereikt. Aarstiderne, Zalando en Adidas vielen in de prijzen.

 

De awards werden toegekend door een jury die zich daarvoor baseerde op audits van BCG in verschillende domeinen zoals selectie, transactie, levering en klantendienst. Het was de zesde keer dat de European Awards werden uitgereikt.

Maaltijdpakketmarkt

Het Deense Aarstiderne werd bekroond met de Entrepreneurial Award. De webshop is actief op de markt van maaltijdpakketten, een opkomende markt, volgens de jury, en kon de hoofdprijs wegkapen vanwege de ecologische en transparante manier waarop de delivery chain werd ingekort. Het zilver gaat naar One Piece; brons naar Chic by Choice.

Voor België dingde overigens ook Vente-Exclusive.com mee naar de prijs.

Verhitte discussie

De Omni-channel Award ging naar Adidas, vanwege de verbinding die Adidas schept tussen de fysieke ervaring en hun online winkels. De jury gaf toe een moeilijk proces achter de rug te hebben: “De deliberatie van dit jaar bracht aan het licht hoe moeilijk het is om omni-channel – de echte integratie en transitie tussen kanalen – juist te implementeren. Hoewel de shortlist begon met vijf genomineerden, leidde lastminute afhakers en een verhit debat naar de twee laatste spelers in deze categorie.” Topshop kwam net te kort, en eindigde op een tweede plaats.

Pure Player

Zalando werd genoemd als onovertroffen winnaar van de avond met de Pure-Player Award. Met een klant-gecentreerde aanpak en het leiderschap in user experience, selectie en klantendienst, werd de jury het bijna unaniem eens. “De haarscherpe focus op volgende stappen en een bereidheid om de grenzen van hun operationeel model af te tasten, maakt [Zalando] voortdurend relevant en top-of-mind voor Europese online klanten.” Peter Burggraaf, directeur van BCG.

Hello Fresh werd uitgeroepen als runner-up, en Made.com strandde derde.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here