Nieuws

Google katapulteert zijn advertenties naar mobiele tijdperk

Om rekening te houden met het groeiend aantal mobiele gebruikers die online zijn, heeft Google zijn advertentiemodel drastisch aangepast.

Dankzij de populariteit van smartphones wordt 50 procent van alle zoekopdrachten in Google gemaakt vanaf een mobiel toestel. Locatiegerelateerde zoekopdrachten, zoals het zoeken naar een goed restaurant in de buurt, maakt hier een derde van uit. Daarom heeft Google zijn klassieke advertentiemodel onder de loep genomen en de nodige aanpassingen gemaakt.

Allereerst lanceert Google een nieuwe lokale advertenties in Google.com en Google Maps. Adverteerders die gebruik maken van locatie-extensies kunnen hierdoor hun bedrijfslocatie prominent tonen, wanneer iemand naar bijvoorbeeld een schoenenwinkel zoekt. Om meer bezoekers naar bedrijfssites te lokken, krijgen de pagina’s van lokale bedrijven bovendien een volledig nieuwe look, waarin speciale aanbiedingen een hoofdrol spelen.

Met de populariteit van mobiele toestellen in zijn achterhoofd heeft Google ook zijn mobiele advertenties aangepast. De nieuwe tekstadvertenties zullen worden geoptimaliseerd voor de meest voorkomende schermgroottes van smartphones. Hierdoor wordt de ruimte voor uitleg in advertenties verdubbeld, terwijl de kop prominenter wordt.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business