Blokker trekt zo'n 100 miljoen euro uit om de keten te transformeren in een moderne omnichannel-platform.

Advertentie

 

Blokker heeft ambitieuze plannen: het volgende jaar zal de keten een ware metamorfose doorgaan. Elke werkdag wordt een Nederlandse vestiging omgetoverd in een “Nieuwste Blokker”, waarbij niet alleen nieuwe huismerken, een ander logo of een vernieuwde vormgeving opvallen, maar ook de nadruk op de webshop in het oog springt.

 

Blokker wilt met “Nieuwste Blokkers” namelijk een omnichannel-omgeving aanbieden. Zo kunnen klanten via schermen in de winkels kunnen ook ter plaatste producten kunnen bestellen. Een webshopservice, Kiosk, moet ervoor zorgen dat de bestellingen vlot verlopen, en fungeert als afhaalpunt voor de pakketten. “In de winkel zijn 5.000 producten aanwezig, online heeft de klant keuze uit nog eens 35.000 producten,” schrijft Blokker.

 

Ook de webshop ziet er anders uit. Op de Nederlandse site prijkt het nieuwe logo al; België zal het voorlopig nog even zonder moeten doen, hoewel de favicon al een tipje van de sluier licht. Het dus waarschijnlijk dat we ook hier binnenkort afscheid nemen van de oranje geblokletterde naam, en plaatsmaken voor een iets gestroomlijnder logo.

blokker-logo

Advertentie

1 REACTIE

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here