Bol.com is door Thuiswinkel, de Nederlandse vereniging voor e-commerce, uitgeroepen tot beste webwinkel van Nederland.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



 
De Thuiswinkel Awards zijn een initiatief van de Nederlandse organisatie Thuiswinkel, en bestaan naast een resem publieksprijzen uit vijf vakprijzen. Voor elke vakprijs worden de winnaars zorgvuldig geselecteerd door een gespecialiseerde jury.
 
Dit jaar kwam Bol.com als beste webwinkel uit de bus. Niet voor de eerste keer, aangezien ze die titel al eerder in ontvangst mochten nemen in 2011 en 2014. Coolblue.com haalde de award de afgelopen jaren telkens binnen, maar greep er dit jaar dus net naast.
 
Bol.com werd door de jury geprezen om de “strategische keuzes” die het dit jaar heeft doorgevoerd. “We hebben vooral basic aanpassingen gedaan om een betere winkel te worden,” nuanceert Daniel Ropers, directeur bij Bol.com. “Ik ben zeer trots en blij dat de jury onze veranderingen zo heeft gewaardeerd. We weten ook wie onze concurrenten zijn.” Naast Coolblue.com, moest Bol.com het opnemen tegen Belsimpel.nl.
 
Andere vakprijzen gaan naar De Bijenkorf voor beste omnichannel winkel, Picnic voor beste starter en VidaXL.nl voor internationale webwinkel. Blendle, een online platform waar je artikels van kranten en magazines per stuk kunt kopen, mocht ten slotte de Game Changer Award meenemen.