Xerox wordt beloond met de Partnership Award voor de ontwikkeling van een app die managers real-time info biedt om contactcenters te beheren. “Dankzij deze innovatieve app kunnen Xerox en zijn klanten, waaronder KPN, in een oogwenk actuele informatie over het niveau van de geleverde diensten raadplegen,” volgens directeur bij Interactive Intelligence Kim de Boer.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



 
De app kwam tot stand uit de samenwerking tussen Xerox, Interactive Intelligence en telecomprovider KPN. Interactive Intelligence bekroont het werk van Xerox nu met de Partnership Award. De applicatie is bedoeld voor de Apple Watch en stelt managers in staat om in een oogopslag informatie over het contactcenter raadplegen. Zo wordt weergegeven hoeveel operatoren in gesprek zijn, hoeveel lijnen vrij zijn, het aantal behandelde oproepen en de gemiddelde wachttijd.
 
Zo’n applicatie is welkom omdat contactcenters zich meer wel dan niet op diverse locaties bevinden. Managers staan daarom vaak niet in direct contact met hun medewerkers. Met de app wordt het dus makkelijker om in het oog te houden hoe het contactcenter draait en eventuele problemen snel op te sporen. “Zo kunnen onze klanten en de teamleiders van onze contactcenters de dienstverlening in alle transparantie volgen,” beaamt Leon Van Adrichem, de vicepresident Call Center Technology van Xerox.
[related_article id=”165673″]
In de toekomst wordt de app verder uitgebreid met diverse informatieschermen, waaronder diagrammen, en worden versies verwacht voor de iPhone en iPad. De app wordt momenteel gebruikt in drie Xerox contact centers, waaronder twee in Nederland.