Internetbedrijf Social Seeder haalt een kapitaalinjectie van 500.000 euro binnen, volgens een eigen persbericht. Het geld is afkomstig van verschillende privé-investeerders en zal worden gebruikt om het bedrijf verder te doen groeien.

Advertentie

 
Social Seeder is een online platform waarmee organisaties ambassadeurs kunnen aanstellen die het merk online mee uitdragen. Dat wil zeggen dat de organisatie op die manier mensen – intern of extern – kan zoeken die boodschappen op sociale media willen delen, bijvoorbeeld omdat ze oprecht geloven in het bedrijf. Daarmee biedt Social Seeder een knappe oplossing om veel mensen te bereiken met toch relatief weinig middelen. Zelf noemt CEO Patrick De Pauw het digitale mond-aan-mond reclame: “Een honderdtal collega’s of fans die echt achter een boodschap staan, hebben meer impact dan de traditionele reclameboodschappen van een bedrijf.”
 
De 500.000 euro wilt Social Seeder besteden aan de internationale expansie die al van start is gegaan. “De uitbreiding richting Nederland en Australië is al ingezet en de resultaten zijn er veelbelovend. Ons uiteindelijke doel moet de globale markt zijn”, voegt De Pauw toe.
 
Sinds de oprichting in 2013 heeft Social Seeder overeenkomsten gesloten met Belfius, Proximus, BMW, Securex en Pepsico. Het bedrijf heeft momenteel twee kantoren, waarvan één in Australië, en telt dertien werknemers.

Advertentie