We verzamelden verschillende opiniemakers om naar hun mening te vragen over de belangrijkste IT-trends van 2016. Hier leest u de analyse van Jonas Dhaenens, CEO van Intelligent.

Advertentie

 
In de rubriek ‘Vision on 2016’, een interessante vraag- en antwoordreeks, geven wij naar jaarlijkse gewoonte een aantal vooraanstaande opiniemakers uit de ICT-sector de kans om hun visie voor het nakende jaar mee te delen. Dit jaar gaan de vragen over welke IT-trends (mobile, Internet of Things, Cloud, Big Data) gaan overheersen, hoe hun bedrijf denkt het verschil te kunnen maken in 2016 en wat de toegevoegde waarde hiervan gaat zijn voor hun klanten.

Welke IT-trends (mobile, Internet of Things, Cloud, Big Data) zullen volgend jaar overheersen?

In 2016 zal ‘cloud’ een marketingterm blijven, desondanks dat de concepten goed ingeburgerd geraken bij bedrijven. Het volstaat echter niet om bestaande diensten te herlanceren in de cloud, zoals dat door veel IT-bedrijven vandaag de dag gedaan wordt. Een diepgaande kennis van de aangeboden platformen en software is nodig om klanten een échte surplus te kunnen bieden. Intelligent (via haar merken Combell en Sentia) heeft al honderden projecten uitgewerkt, telkens met een andere uitdaging. De ervaring die zij daar heeft opgedaan, is ontzettend waardevol. Daarom kan Intelligent beter dan wie dan ook haar klanten adviseren, net omwille van die uitgebreide technische bagage. Cloudinfrastructuur moet niet alleen krachtig en schaalbaar zijn, maar vooral duurzaam en efficiënt. Om dat te bereiken investeren wij constant in de juiste mensen en middelen. Dankzij een goede balans tussen beide kunnen we steeds de juiste oplossing aanbieden aan onze klanten, zonder compromissen te moeten sluiten op het vlak van kwaliteit.

Hoe denkt u als bedrijf het verschil te maken in 2016? Wat is de toegevoegde waarde voor uw klanten?

Intelligent wil steeds een stapje voor zijn als het op technologie en kennis aankomt. Om dat te bereiken, focussen we ons op het aantrekken van de juiste competenties en expertise. Dat is nodig, aangezien de hostingnoden van onze klanten steeds meer uitdagend en complex worden. Daardoor is het voor een bedrijf ook vaak niet meer mogelijk om al die kennis in huis te hebben. Ze vertrouwen daarom op Combell of Sentia als verlengde van hun eigen IT-afdeling. Door onze expertise steeds meer te verfijnen, kunnen we op een veranderende marktsituatie inspelen. We zijn perfectionistisch in wat we doen en willen een klant nooit teleurstellen als hij ons om een oplossing vraagt, ongeacht de grootte van de uitdaging die hij ons voorschotelt. Daarvoor is een oprechte drang nodig om te innoveren en te perfectioneren, die dan ook diep in het DNA van Intelligent ingeworteld zit. Het zal daarom dan ook niet verbazen dat dit de grootste prioriteit is voor Intelligent in 2016.

Advertentie