PieSync, een Belgische synchronisatieoplossing, heeft een erg succesvolle investeringsronde afgerond. Het bedrijf wist immers maar liefst 1,6 miljoen dollar binnen te halen.

Advertentie

 
Binnen bedrijven wordt er vlijtig gebruik gemaakt van verschillende gespecialiseerde cloudoplossingen. Dit heeft er toe geleid dat de workflows binnen organisaties erg gefragmenteerd zijn. Met dit probleem in het achterhoofd werd drie jaar geleden PieSync opgericht. Dit Belgische softwarebedrijf wilde een manier vinden om de verschillende SaaS-oplossingen met elkaar te synchroniseren, zodat de workflows binnen organisaties vereenvoudigd konden worden.
 
“Er bestaan duizenden verschillende SaaS-oplossingen en bedrijven gebruiken gemiddeld 7 à 8 verschillende applicaties. Dit maakt het erg moeilijk om de data tussen de verschillende apps consistent te houden,” legt medeoprichter van PieSync, Ewout Meyns, de problematiek uit.
 

Uitbreiding aanbod

Momenteel ondersteunt PieSync 16 verschillende applicaties, waaronder Google Contacts, Nimble, SalesForce en Mailchimp. Bedrijven dienen een maandelijks abonnement aan te schaffen, waarna verschillende applicaties worden gesynchroniseerd. Wanneer bijvoorbeeld het e-mailadres van een klant in een marketing platform, zoals Mailchimp, wordt aangepast, zal deze aanpassing doorgevoerd worden naar een sales platform, zoals SalesForce, en Gmail.
 
Met de investering van 1,5 miljoen euro wil PieSync de lijst van ondersteunde applicaties uitbreiden en zijn activiteiten verder ontwikkelen. Tegen 2016 hoopt het bedrijf 200 belangrijke SaaS-oplossingen te ondersteunen en in 2018 wil PieSync dit aantal optrekken naar 500.