E-commerce zit in de lift, dat bewijzen ook de cijfers van webwinkel Coolblue. Die realiseerde vorig jaar een recordwinst.

Advertentie

 
2015 was een uitzonderlijk goed jaar voor webwinkel Coolblue. Ten opzichte van het voorgaande jaar wist het de omzet te verhogen met maar liefst 54 procent, naar een mooie 555 miljoen euro. In 2014 was dit nog maar 360 miljoen. Coolblue zegt de groei te danken aan klanten die vaak terugkwamen en aan nieuwe klanten die vaak de weg vonden naar de webwinkel dankzij de aanbeveling van vrienden, familie en kennissen.
 
De groei volgt de trend van de groeiende e-commerce. Mensen kopen steeds vaker vanuit hun luie zetel en vergelijken zelfs ter plaatse de prijzen in fysieke winkels met die van webwinkels. Een online tegenhanger van een winkel wordt zo meer en meer een vereiste om een goede klantenservice te kunnen waarborgen.

2016

Coolblue heeft echter ook al het tegenovergestelde ondervonden: mensen verkiezen een fysiek aanspreekpunt boven een virtueel om bij terecht te kunnen wanneer iets niet in orde is. Daarom heeft de webwinkel vandaag al 7 fysieke punten die klanten kunnen bereiken. Zes daarvan bevinden zich in Nederland, eentje bevindt zich in Wilrijk.
 
Voor het komende jaar is Coolblue van plan nog 2 nieuwe fysieke winkels te openen en wil het tevens 1.000 nieuwe werknemers aanwerven. Het totaal komt dan eind 2016 op 2.500 werknemers. In 2015 wierf het reeds 578 nieuwe werkkrachten aan.


Geen velden gevonden.