Het Gentse NGData heeft samen met Belfius een ambitieus project opgestart. De klant moet de grote winnaar worden.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



 
De ervaring van de klant is altijd al essentieel geweest in diens keuze. Of het nu gaat om een mobiele provider, een kabelnetwerk of een bank. Steed vaker durven mensen concurrenten tegen elkaar uitspelen om de beste overeenkomst in de wacht te slepen. Een uitstekende klantervaring kan dan altijd een troef zijn om klanten te binden. Belfius stelt nu zijn vertrouwen in het Gentse NGData om van dit aspect een echt wapen te maken.
 
NGData gaat zijn Liliy Enterprise-software implementeren in de systemen van Belfius, het vroegere Dexia. “Wanneer een klant dan dingen opzoekt op de website, zullen die onthouden worden, zodat die klant zich daar dan een volgende keer kan op beroepen. Ook wanneer hij dan contact opneemt met de klantendienst moet hij niet telkens zijn volledige verhaal opnieuw doen. Zij zullen kunnen zien wat het probleem is en dat meteen aanpakken. Dat geldt ook voor een fysiek bezoek,” zegt Luc Burgelman, CEO van NGData.

Lily Enterprise

“Met dit systeem kunnen we alle communicatie met de klant ook beter afstemmen op wat hij nodig heeft. Op die manier zal hij minder lastiggevallen worden met dingen die hem niet interesseren of niet voor hem van toepassing zijn,” aldus een trotse Burgelman. Het doel is een systeem op poten te zetten dat proactief en gepersonaliseerd kan werken.
 
“Klanten moeten hierbij geen schrik hebben voor hun privacy,” wil Burgelman ons gerustellen, “zij krijgen immers volledige controle over wat van hen geweten mag zijn. Bovendien haalt de klant er enkel voordeel uit, aangezien ze niet telkens opnieuw hun verhaal moeten doen.” Het systeem werkt in real-time, wat betekent dat klanten geen tijd zullen verliezen.

Win-win

Zowel voor Belfius als voor NGData zal het project voordelen opleveren. Uiteraard wint NGData een grote en prestigieuze klant, maar tevens zullen ze erg veel ervaring kunnen opdoen, die ze dan weer kunnen toepassen op toekomstige projecten. “En Belfius verbetert zijn contact met de klant,” aldus Burgelman, “een win-win-situatie dus.”