SAP HANA

Ondanks veiligheids- en communicatieproblemen groeit het klantenbestand van SAP gestaag verder.

Advertentie

 
Het aantal klanten dat gebruik maakt van SAP HANA nadert stilletjes aan de mijlpaal van 10.000. Ook het HANA-cloudplatform doet het niet slecht met 2.000 gebruikers na slechts 18 maanden. Deze gestage opmars van HANA-klanten dreigde vorige maand echter te stagneren na de berichten dat het platform maar liefst 21 lekken bevatte. SAP beweert echter de lekken al een half jaar geleden te hebben gedicht, toen Onapsis de problemen aan hen bekend maakte.
 
“Onapsis vond dat we onze klanten niet agressief genoeg hadden geïnformeerd over de patches die nodig waren om de veiligheidshiaten op te lossen. We hadden de problemen opgelost, maar we drongen de oplossing niet hard genoeg aan onze klanten op,” legt SAP de beslissing van Onapsis om de problemen toch publiekelijk te maken uit.
 
[related_article id=”164813″]
 
Ook de communicatie rond S/4 HANA kan beter, vindt een analist van Gartner. Er is namelijk nog veel onduidelijkheid over het platform onder klanten en het bedrijf zou er dan ook goed aan dit probleem aan te pakken in 2016.
 
Ondanks de verwarring onder zijn klanten, weet SAP S/4 HANA wel goed aan de man te brengen. “Sinds de lancering groeit het aantal klanten die gebruik maakt van S/4 HANA aan recordsnelheden. Momenteel zijn er 1.300 klanten die het product gebruiken na slechts acht maanden tijd,” vertelt een woordvoerder van SAP.

Advertentie