Nieuws

Belgische start-up UXprobe wint belangrijke Europese steun

Uit 126 projecten pikte de Europese accelerator CreatiFi er 9 voor hun tweede selectieronde, waaronder ook het Belgische UXprobe. Zij krijgen 100.000 euro om hun project verder uit te werken.

 
Beeld: Paul Davies (links), Jan Moons (rechts)
 
De Belgische start-up UXprobe krijgt een beurs van 100.000 euro van de Europese accelerator CreatiFi om zijn platform UXvue marktklaar te maken. UXvue is een innovatief systeem voor het testen van webapplicaties, die de gebruiksvriendelijkheid ervan staaft. De start-up was één van de 9 verkozenen uit 126 continentale inzendingen voor de tweede selectiefase van CreatiFi, een accelerator die zich specifiek richt op de ondersteuning van Europese projecten voor de creatieve sector en dat deel uitmaakt van het FiWare platform.
 
De Europese organisatie zal UXprobe helpen om UXvue op de markt te brengen, niet alleen met financiële steun maar ook door intensieve coaching. “‘UXvue’ werd geselecteerd omdat het een zeer duidelijke efficiëntiewinst oplevert voor creatieve professionals die de UX van hun applicaties willen testen. We zijn heel blij dat we hen nu bij ons aan boord hebben,” aldus Ingrid Willems, FiWare program manager bij iMinds.
 
Ook bij UXprobe reageren ze enthousiast. De start-up, opgericht door Paul Davies en Jan Moons, heeft zich de voorbije twee jaar kunnen ontwikkelen dankzij de startit@kbc incubator. Het bedrijf gaat nu zijn vleugels uitslaan, onder meer door de verhuis naar een eigen werkplek in Antwerpen. “Met een groeiend team, een uitgewerkte roadmap en de lancering van het ‘UXvue’project in het vooruitzicht, oogt 2016 erg veelbelovend,” stelt UXprobe.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business