Nieuws

10 redenen waarom u SEO nodig heeft

U heeft nog geen SEO toegepast op uw webpagina? Wij presenteren u 10 pertinente redenen waarom u het wel zou moeten doen, afgezien van het feit dat u een hogere ranking haalt bij zoekmachines.

 
U heeft ondertussen waarschijnlijk al wel eens gehoord dat SEO een belangrijke tool is voor marketing en de zichtbaarheid van uw bedrijf. Zonder optimalisatie van uw webcontent is het heel moeilijk om bezoekers aan te trekken via organic search – mensen die op uw pagina terecht komen omdat ze deze in de zoekresultaten hebben aangeklikt, en niet via een advertentie. Maar SEO bezorgt u niet alleen een hogere ranking bij een zoekmachine. We sommen hieronder 10 andere belangrijke redenen op waarom u SEO zou moeten inzetten.
 

1. Optimalisatie zorgt niet alleen voor een hoger ranking, maar ook voor een betere gebruikerservaring

Een goed gebruikerservaring betekent dat uw website hogere in de rankings komt. Een mobielvriendelijk design, een goede integratie van relevante foto’s en video’s, interessante teksten die zorgen dat gebruikers langer op de pagina blijven en uw bounce rates verlagen: SEO optimalisatie is tegelijkertijd ook een gebruiksvriendelijkheid-optimalisatie.

2.  Organic search maakt tot 64 procent van alle websitebezoek wereldwijd uit

Volgens een steekproefstudie door marketingorganisatie Conductor zou globaal tot 64 procent van alle verkeer via organic search komen, 15 procent via links, 12 procent direct, 6 procent door SEA en 2 procent via sociale media. U mist dus heel wat bezoekers als u SEO links laat liggen.

3. SEO leidt gemiddeld tot een hogere conversieratio dan marketing gericht om klanten binnen te halen

Klanten die via een zoekterm op u website terecht komen, zijn meer geneigd om ook effectief een aankoop te doen dan klanten die u bewust via marketing aantrekt.

4. Via inbound methodes (waaronder SEO) verzamelt u meer leads dan met outbound methodes

In het verlengde van redenen nummer drie is het ook vastgesteld dat veel meer klanten via inbound methodes als SEO, links, blogs en sociale media meer leads genereerde dan traditionele marketingpraktijken.

5. Een hoge ranking in lokale zoekresultaten leidt rechtstreeks tot meer bezoekers en een hogere verkoop

We hebben eerder al uitgeweid over waarom lokale SEO loont, maar de cijfers liegen er niet om. Volgens Google bezochten 50 procent van de mensen die een lokale zoekterm gebruikten op een mobiel toestel dezelfde dag nog een winkel. 18 procent van die opzoekingen resulteerden in een verkoop binnen dezelfde dag.

6. Marketeers vinden SEO een van hun meest effectieve digitale strategieën in

Een studie van Salesforce onder marketeers bevond dat 66 procent van hen SEO als zeer effectief tot effectief beschouwen. Maar 7 procent gaf aan dat hun SEO pogingen niet erg of helemaal niet effectief waren.

7. SEO geeft meer geloofwaardigheid aan uw merk

Een hogere ranking in de zoekresultaten signaleert aan bezoekers dat u een relevante speler bent in uw segment, terwijl een plaatsje op pagina 2 of 3 van de zoekresultaten de perceptie geeft dat u eerder in de marge zit, nieuw bent of het budget niet heeft om wat aan uw ranking te doen.

8. SEO vraagt meestal minder werk dan andere inboundmethodes

Een pagina, eens die geoptimaliseerd is voor zoekmachines, vraagt minder onderhoud dan pakweg het bijhouden van een blog of het onderhouden van enkele sociale media accounts. U hoeft enkel uw bezoekersaantallen in de gaten te houden, vallen die terug dan moet u misschien uw optimalisatie opnieuw onder handen nemen.

9. Op de tweede of derde pagina staan van zoekresultaten resulteert in een zichtbaarheid van bijna nul

Als u iets opzoekt, kijkt u dan verder dan de eerste pagina met zoekresultaten? Is uw antwoord nee, dan bent u absoluut niet alleen. Meer dan 7 op 10 van het totaal aantal clicks gebeuren op pagina een van de zoekresultaten. Als u enige graad van zichtbaarheid wil hebben dan zal u zich tot SEO moeten wenden, of een deel van uw budget moeten investeren in SEA.

10. Het leeuwendeel van de consumenten voeren eerst een digitaal onderzoek uit voor ze tot een aankoop overgaan, digitaal of fysiek

Onderzoek toont aan dat het overgrote deel van de consumenten en de B2B kopers eerst online informatie zoeken over producten. Als u geen digitale aanwezigheid hebt in zoekmachines, loopt u zo heel wat potentiële klanten mis.
 
Op 27 november organiseren ZDNet en Smart Business een training rond SEO. Voor meer informatie en mogelijkheid om in te schrijven, kan u terecht op www.businessmeetsit.be

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business