Om zijn medewerkers dezelfde Facebook-ervaring als een gemiddelde gebruiker te geven, houdt Facebook wel een erg uniek beleid aan.

Advertentie

 
Facebook heeft momenteel maar liefst 1,5 miljard gebruikers wereldwijd. Aangezien het bedrijf in de Verenigde Staten en Europa nog nauwelijks kan groeien, heeft het sociale netwerk zijn zinnen gezet op opkomende markten, zoals India en Afrika. De manier waarop mensen in deze regio’s leven is echter compleet verschillend van het leven dat Facebook-medewerkers gewoon zijn. Het bedrijf is er dan ook op gebrand zijn medewerkers van een soortgelijke Facebook-ervaring te voorzien als de gemiddelde Indiër.
 
“Ik verplicht de overstap naar Android voor een groot deel van mijn team,” legt Chris Cox uit. “Wanneer Facebook-medewerkers de keuze krijgen, zullen ze namelijk vaak voor een iPhone kiezen.” Op deze manier wil Cox dan ook dat zijn medewerkers bugs kunnen rapporteren in de Android-versie van Facebook en ervaren hoe een gemiddeld persoon gebruik maakt van het sociale netwerk.
 
Ook het ‘2G Tuesdays’-programma moet verder bijdragen tot de realistische Facebook-ervaring die het bedrijf aan zijn medewerkers wil meegeven. Elke week vraagt Facebook namelijk aan zijn medewerkers of ze gebruik willen maken van een tragere connectie, om eenzelfde snelheid te verkrijgen die in Azië en Afrika de norm is

Advertentie