Nieuws

Instagrams advertentiecampagnes komen naar België en Nederland

Na een grondige testperiode laat Instagram ook Belgische en Nederlandse bedrijven op een creatieve manier reclame maken via zijn platform.

 
Instagram wilt bedrijven de kans geven reclamecampagnes via het fotonetwerk te starten. Hiervoor kunnen ze gebruik maken van eenzelfde advertentiestructuur als bij Facebook. “Het is nu mogelijk om op Instagram gerichter mensen te bereiken, rekening houdend met hun interesses en voorkeuren,” legt een woordvoerster van Instagram uit.
 
In andere landen worden dergelijke reclamecampagnes al langer succesvol toegepast. Een mooi voorbeeld hiervan is KLM, die een leuke campagne startte in de Verenigde Staten. Met een reeks originele foto’s probeerde de vliegtuigmaatschappij mensen te doen wegdromen naar verre oorden. Volgens Instagram kennen 97 procent van dergelijke campagnes een significante groei in ad recall en is de vraag naar de reclamecampagnes bij bedrijven dan ook erg hoog.
 
Om de reclamecampagnes nog succesvoller te maken, voegde Instagram onlangs nog verschillende nieuwe functies toe. Voortaan is het mogelijk zowel liggende foto’s als video’s te delen. De videoadvertenties kunnen tot 30 seconden lang zijn en laten bedrijven toe een rijkere verhaalvertelling te introduceren in hun reclamefilmpjes. Ook kunnen de advertenties met verschillende nieuwe tools worden beheerd en gemeten.
 
Op 6 november organiseren Smart Business en ZDNet een training rond het gebruik van Facebook en Twitter. Meer informatie en mogelijkheid tot inschrijven vindt u op www.businessmeetsit.be.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business