Het lange wachten op Facebook at Work is bijna voorbij. Facebook belooft het platform namelijk binnen enkele maanden uit te rollen.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



 
De bètaversie van Facebook at Work wordt al sinds begin dit jaar uitgetest door een honderdtal bedrijven. Facebook breidt deze testen nu uit en hoopt binnen enkele maanden het nieuwe platform los te laten op het brede publiek. “Momenteel rollen we Facebook at Work uit naar honderden bedrijven,” vertelt een woordvoerder van Facebook. “Bedrijven van alle groottes testen momenteel het platform en zien de eerste tekenen van verbeterde productiviteit op zowel desktop als mobiel.”
 
In Facebook at Work krijgen gebruikers dezelfde functies en layout als ze gewoon zijn van hun persoonlijke account. Er is echter geen link tussen de professionele en persoonlijke accounts en er wordt geen informatie tussen beide gedeeld.
 
De meeste bedrijven hebben ondertussen echter al software om mee te chatten, mailen en videoconferenties uit te voeren. Het blijft daarom afwachten hoe goed het nieuwe platform van Facebook zal aanslaan. “Volgens mij zal Facebook in staat zijn de veiligheidszorgen van zijn klanten weg te nemen. Het zal echter moeilijker worden werkgevers te overtuigen dat het platform geen productiviteitsproblemen met zich mee zal brengen,” voegt Dan Ols, analist bij The Gabriel Consulting Group, hier aan toe.