Het ziet ernaar uit dat Apple een nog gedetailleerder beeld wilt vormen van uw doen en laten. Apple heeft namelijk Mapsense opgekocht, een bedrijf gespecialiseerd in het analyseren van locatiedata.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



 
Apple maakt er al langer een gewoonte van kleinere technische bedrijven op te kopen. Deze keer zet Apple zijn tanden in Mapsense, een klein bedrijfje dat gespecialiseerd is in het analyseren, visualiseren en begrijpen van locatiedata van mobiele toestellen.
 
Het bedrijf werd in 2013 opgericht en telt slechts twaalf medewerkers. Zijn platform wordt met name door bedrijven gebruikt om locatiedata up te loaden en te analyseren. Op deze manier kunnen bedrijven namelijk meer te weten komen over hun klanten en de manier waarop hun producten worden gebruikt.
 
Aangezien Apple geen duidelijkheid wilt bieden over de zaak, is het momenteel onduidelijk wat de plannen zijn van Apple voor Mapsense. De aanschaf van het bedrijf lijkt er echter op te wijzen dat Apple zich meer wilt profileren in de locatie – en mappingservices. Aangezien uw iPhone dagelijks uw volledige doen en laten bijhoudt, is het niet meer dan logisch dat Apple manieren zoekt om deze data beter te kunnen verwerken.