Zakelijk tijdschrift Forbes gaat een variant lanceren op de populaire dating app Tinder. Doel is om mensen te koppelen, maar niet op romantisch vlak.

 
Tinder gaat samen met Forbes een nieuwe markt aanboren, al is die niet voor iedereen. In de nieuwe app kunnen namelijk enkel mensen elkaar tegenkomen die beiden in de Forbes’ 30 under 30 hebben gestaan. Dat zijn slechts een 2000-tal mensen. De app gaat functioneren zoals de gewone Tinder dat doet: mensen van beide sexen komen elkaar tegen en kunnen links of rechts swipen naargelang hun interesse. Indien ze beiden geïnteresseerd zijn in een samenwerking, kunnen ze met elkaar beginnen praten.
 
De netwerkgerichte Tinder zal echter meer kunnen dan de gewone versie. Zo zal er een soort van feed beschikbaar zijn die leden toelaat om verhalen of vragen te posten. Voor Tinder CEO Sean Rad gaat het meer om een experiment dan om een integraal deel van toekomstige bedrijfsplannen. De nieuwe app wordt beschikbaar in oktober.
 
Het project is niet de eerste stap die Tinder zet richting Wall Street. In het komende kwartaal wil het bedrijf de beurs op trekken en twintig procent van zijn aandelen publiek maken. Voor velen zal het een interessante investering zijn. De app is immers immens populair met ongeveer een miljard ‘matches’ per twee maanden.