Terwijl meer en meer mensen mobiel surfen, passen slechts weinig slechts weinig bedrijven hun eigen jobsite hiervoor aan.

Advertentie

Terwijl meer en meer mensen mobiel surfen, passen slechts weinig slechts weinig bedrijven hun eigen jobsite hiervoor aan.
 
Mobile recruitment is de term die hier de kop op steekt. In welke mate is de jobsite of –pagina’s aangepast voor gebruik via smartphone of tablet?
 
Slechts in beperkte mate, zo blijkt. Ongeveer 28 procent heeft een voor mobiel geoptimaliseerde recruitmentsite. Terwijl 27 procent van de Belgische organisaties er simpelweg niet de toegevoegde waarde van inziet.
 
Dertig procent van alle bedrijven kijkt momenteel naar de mogelijkheden. De resultaten komen uit een onderzoek bij 760 HR-verantwoordelijken in België en Nederland.
 

Grootte

 
Het aanbieden van jobs via mobiele kanalen hangt af van de grootte van de organisatie. Zowel de middelgrote (met elf tot 150 werknemers) als grote organisaties, maken actief gebruik van mobile recruitment.
 
Van de kleine organisaties – met maximaal tien medewerkers – doet dertig procent niets met mobile recruitment en heeft dit onderwerp ook niet op de agenda staan.
 
Het onderzoek werd uitgevoerd door online-marktonderzoeksbureau Multiscope, in opdracht van vacaturesite Indeed.

Advertentie
William Visterin is B2B hoofdredacteur bij Minoc Media Services. Hij staat in voor het vakblad Smart Business en de seminar reeks Business Meets IT, waar hij ook als keynote spreker fungeert. Ook een flink deel van de zakelijke content en research (over oa cloud, datacenter, mobile, security, business software, outsourcing, telecom,…) is van zijn hand. William schrijft én spreekt over IT, telecom, internet en business, en het liefst zelfs over allevier tegelijk.